Muzyka

Wymagania edukacyjne do przedmiotu muzyka.

1. Podczas wystawiania oceny za śpiew pod uwagę brane są: poprawność muzyczną, znajomość tekstu piosenki, ogólny wyraz artystyczny.

2. Przy wystawianiu oceny za grę na instrumencie uwzględnia się: poprawność muzyczną, płynność i technikę gry, ogólny wyraz artystyczny.

3. Wystawiając ocenę za wypowiedzi na temat utworów muzycznych, połączoną ze znajomością podstawowych wiadomości i terminów muzycznych, pod uwagę bierze się:

• zaangażowanie i postawę podczas słuchania,
• rozpoznawanie brzmienia poznanych instrumentów i głosów,
• rozpoznawanie w słuchanych utworach polskich tańców narodowych,
• podstawową wiedzę na temat poznanych kompozytorów,
• wyrażanie muzyki środkami pozamuzycznymi (np. na rysunku, w opowiadaniu).

4. Przy wystawianiu oceny za działania twórcze – wokalne i instrumentalne ( odpytywanie tylko ochotników) – należy wziąć pod uwagę:

• rytmizację tekstów,
• improwizację: rytmiczną, melodyczną (wokalną i instrumentalną) oraz ruchową,
• umiejętność korzystania ze zdobytych wiadomości i umiejętności przy wykonywaniu zadań
twórczych, np. wymagających korelacji działań muzyczno-plastycznych,
• umiejętność tworzenia prostych akompaniamentów perkusyjnych.

5. Ocena aktywności na lekcji oraz za udział w muzycznych zajęciach pozalekcyjnych. Uczeń posiadający umiejętności gry na innym instrumencie niż nauczanym w szkole i prezentujący je w szkole (podczas uroczystości środowiskowych) może być dodatkowo oceniany i otrzymać ocenę najwyższą. Dotyczy to również śpiewania.

6 Śpiewanie i granie na instrumencie (flecie/ dzwonkach szkolnych) jest oceniane jak sprawdzian przedmiotowy w odniesieniu do wagi tejże oceny.

DOSTOSOWANIE OCENIANIA Z MUZYKI DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB I MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH UCZNIÓW

Uczniowie posiadający opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się oraz uczniowie posiadający orzeczenie są oceniani z uwzględnieniem zaleceń poradni.

Loading